Archiv pro štítek: Realitní makléř

Kdy se makléř vyplatí?

Realitní makléř  dokáže oslovit průměrně  o 60% víc potenciálních zájemců o koupi nemovitosti a navíc má zkušenost, jak vyjednat i vyšší prodejní cenu ve srovnání s prodejem vlastními silami. Statistika potvrzuje, že makléř dokáže prodejní cenu v průměru navýšit o 20%- 25% ve srovnání s cenou samoprodejů, přitom  provize makléře nepřesáhne 6% z kupní ceny.

Dobrý realitní makléř se vždy vyplatí

Dokáže majitelům získat vyšší výnos z prodeje po odečtení provize. A především makléř zbaví prodávající starostí se všemi administrativními úkony. Realitní makléř zajišťuje mnoho desítek prodejů proto má bohaté zkušenosti a orientuje se v obchodním procesu.

Co makléři umí?

Makléř (díky širokým obchodním zkušenostem) najde cílovou skupinu zájemců o koupi a těm nabídku přímo zašle. Makléř přizve ke spolupráci také své kolegy, vystaví nabídku na sociálních sítích, zpracuje reklamní materiály jako jsou video prohlídky, 3D plánky a vizualizace. Makléř umí jednat s hypotečními bankami a dokáže získat pro zájemce o koupi financování, čímž prospěje především svým klientům – prodávajícím.

 

Proč platit provizi?

Je to lákavé neplatit provizi za prodej nemovitosti.
Možná se zdá, že ušetříte desítky nebo stovky tisíc … 

Co se stane, když platí provizi kupující …

Trik spočívá v tom, že realitní makléř využije obchodního rozdílu a při jednání s majitelem nasadí „cenovou laťku“ a naopak pro kupující cenu nadnese ještě výš. Rozdíl mezi oběma částkami se rovná provizi pro makléře. Tady vzniká jasný konflikt zájmů, který nakonec může vyjít dost draho!  Správně by obchod měl probíhat tak, že makléř zastupuje tu stranu, která jeho služby objednává a platí. Pokud si však majitel /prodávající/ objedná službu, má makléř pracovat pro něho, nikoli tak, že si  odměnu zajistí od protistrany /kupující/

Proč? … Přemýšlejme!

Komu bude vyjednávat nejlepší podmínky? Realitní makléř se v takovém případě bude snažit vytvořit pro sebe co nejvyšší obchodní rozdíl. A toho dosáhne tím, že bude uzpůsobovat nabídku a  „přikyvovat“ kupujícímu. Cenový bonus nezíská prodávající, ale realitní kancelář, protože prodávající na začátku domluvili cenu, kterou za nemovitost chtějí dostat. Pokud se prodej nepodaří, dojde na úpravu ceny nemovitosti, a opět se sleva obrátí proti prodávajícímu. Sleva se bude počítat z původně sjednané částky, aby mohlo dojít ke snížení koncové prodejní ceny pro zájemce. Důvěryhodný realitní makléř z kvalitní realitní kanceláře nezneužívá svých znalostí, ale propůjčuje zákazníkům své zkušenosti a znalosti, aby bez stresu a starostí došli k nejlepšímu možnému výsledku.